top banner image
 
 
 

Global mobility

Ind- og udstationering af medarbejdere og arbejde på tværs af landegrænser

 

 


Lad os rådgive jer, når I skal flytte medarbejdere over landegrænser

I en verden i konstant bevægelse er global mobilitet afgørende for din virksomheds succes. Men med kompleks lovgivning og skiftende regler kan det være en udfordring at holde trit.

Når man udfører arbejde på internationalt plan, enten ved udstationering eller ved at arbejde på tværs af landegrænser, er det afgørende at have en klar forståelse af de økonomiske forpligtelser, der påhviler virksomheden fra både danske og udenlandske skattemyndigheder. Det gælder både for den ansatte og arbejdsgiveren.

I Azets står vi til rådighed og kan skræddersy en pålidelig mobilitetsløsning, der sikrer en smidig overgang, når I skal flytte medarbejdere på tværs af landegrænserne.

 

Global_mobility_589x560.jpg

Mobility1.jpg

Vi skræddersyr jeres mobilityløsning

Som jeres partner står vi for virksomhedens ind- og udstationeringer, og rådgiver jer om alle de praktiske, skattemæssige og landespecifikke forhold I skal være opmærksomme på.

  • Afklaring af skatteforhold ved ind- og udrejse
  • Udarbejdelse af notater
  • Udarbejdelse af selvangivelser
  • Genoptagelsesanmodninger til Skattestyrelsen
  • Udarbejdelse af forskudsopgørelser (skattekort)
  • Ansøgning om skattepersonnummer (cpr-nummer)
  • Ansøgning om social sikring (Attest A1)
  • Ansøgning om beskatning iht. forskerskatteordningen (27% skat)
  • Udarbejdelse af skatteberegninger
  • Attestation af bopæls- og skatteforhold
  • Fritagelse for skat af pensionsafkast (PAL-skat)
  • Opholds - og arbejdstilladelser

Hos Azets er vi klar til at bistå dig med at etablere internationale forbindelser, så I kan træde ind på den globale scene med selvtillid.

Kontakt mig

Sociale sikringsaftaler

Når du arbejder i udlandet, har du som dansk statsborger ikke automatisk adgang til danske sociale ydelser. For at opretholde danske rettigheder skal du søge om dansk social sikring. Vi tilbyder rådgivning om aftalernes anvendelse og korrekt betaling af sociale bidrag, herunder:

  • Rådgivning om social sikring og rettigheder i Danmark og udlandet
  • Assistance til ansøgning om social sikring til danske og udenlandske sociale sikrings myndigheder
  • Rådgivning om hvordan det respektive lands regler bliver opfyldt
  • Udarbejdelse af ansættelseskontrakter og udstationeringskontrakter
  • Beregning af udgifter til social sikring i Danmark og i udlandet
  • Registrering og betaling af social sikring i Danmark og udland

Mobility3.jpg

oresund_1.jpg

Skat i Øresundsregionen (Øresundsaftalen)

Er du privatansat og pendler du dagligt mellem Sverige og Danmark for at komme til og fra dit arbejde - så er du formentlig omfattet af Øresundsaftalen.

Øresundsaftalen er en skatteaftale mellem Danmark og Sverige, der gør, at du som pendler bliver beskattet af hele din løn i det land, du normalt arbejder i - dit arbejdsland. Skatteaftalen gælder også, når du udfører dit arbejde uden for arbejdslandet. Det vil sige i dit bopælsland, f.eks. som hjemmearbejde eller i et tredjeland.

For at være omfattet af Øresundsaftalen skal arbejde i arbejdslandet udgøre mindst halvdelen af arbejdstiden i enhver 3-måneders-periode.

Såfremt mindst halvdelen af arbejdsdagene i en 3-måneders-periode kan henføres til arbejdslandet, beskatter arbejdslandet for den periode hele din løn fra din danske/svenske arbejdsgiver.

Vores konsulenttjenester hjælper dig med at navigere i lovgivningen, så du kan fokusere på det, der betyder mest - din virksomhed. Kontakt os i dag for en skræddersyet løsning, der passer til dine behov.

Har du brug for mere information?

Udfyld formularen og så kontakter vi dig hurtigst muligt.

Du er også velkommen til at ringe på 70 232 232 eller skrive til os på dialog-dk@azets.com

Ja, vær venlig at håndtere min anmodning. Jeg accepterer, at Azets modtager og gemmer mine kontaktoplysninger i overensstemmelse med Privacy Statement

Ja tak, jeg vil gerne tilmeldes nyhedsbrevet fra Azets. Jeg kan til enhver tid afmelde mig igen.